Általános jótanácsok kifogáskezelésnél:

Fogadd el, hogy mindig lesznek kifogások!
Többnyire nem a valódi kifogást hallod!
Soha, soha, soha ne vitatkozz!
Mosolyogj! (A mosoly meglep és lefegyverez..)
Előzd meg, hogy ne kelljen kezelni! (Mondd el előre, amit legtöbbször kifogásolnak!)
Terminológia: “kifogás”= “kérdés” (beszélgetések közben)
A helyes hozzáállás: Kifogást keresel vagy pénzt

Néhány konkrét kifogás és azok kezelése:

 

Nincs pénzem vagy rengeteg havi fix kiadásom van. (csekkek, rezsi, gyerek kajája a suliban, stb)—> Nekem fix fizetésre van szükségem. Megértem. Ha Ön így érzi magát biztonságban, keressen nyugodtan tovább fix, bejelentett állást és kezdje el mellette. Lehet, hogy már a következő hónapban is több mint 100 Euro jövedelemre tesz szert, ami csak nőni fog, ha követi a szponzor instrukcióit. Csak heti néhány órát áldozzon rá, amíg eleget nem keres belőle, semmilyen kockázat nincs benne. Nincsen pénze?–> Nem is lesz, ha nem változtat semmin sem..!

 

Nem vagyok ilyen típus, nem tudok eladni, szervezni, tukmálni.—> A tukmálás tiltva is van és ez így helyes. Nem lehet erőszakoskodni, zaklatni, nekünk csak az információt kell átadnunk. Sőt! Ön abban a szerencsés helyzetben van, hogy a szponzora /meghívója tulajdonképpen Ön helyett dolgozik, mert ezt Ő fogja Ön helyett megtenni profi módon.

 

Ez túl kockázatos—> Mire gondolsz? Más kérdésed nincsen, csak ez zavar? Mindenben van kockázat, ebben is. Alapszabály: Kockázat<–>Nyereség. Mekkora kockázat fér bele az életedbe? Rendben van ez így? Ez válaszol a kérdésedre?

 

Ez egy pilótajáték—> Mire gondolsz? Más kérdésed nincsen, csak ez zavar? Én is azt hittem, de amikor beleástam magam, megértettem és megnyugodtam. A legjobb csapatban vagyok. Dolgoztál már valamelyik hálózatban? Rendben van ez így? Ez válaszol a kérdésedre?

 

…nem működik—> Mire gondolsz? Tudod mi a különbség a … és a … között? Rövid határozott magyarázat. Rendben van ez így? Ez válaszol a kérdésedre? Látod az üzleti lehetőséget a … piacban? El tudod képzelni, hogy ezen a piacon te is profitálj? Mikor tudunk indulni?

 

 Nincs időm—> Megértelek, manapság mindenki rohan, mi is pörgünk ezerrel.. most is szaladok tovább egy másik érdeklődőhöz. Egyébként mi most a legfőbb célod? Vagy éppenséggel a legnagyobb gondod? (Beszéltesd az álmairól és lesz ideje!–>Nem ideje nincsen, hanem célja…nem szúrja szög.)

 

Nem ismerek ilyen embereket… és én sem vagyok ilyen.—> Milyen embereket pontosan? Mi sem vagyunk “ilyenek”. Ismersz olyan embereket, akiknek vannak céljai, akarnak pénzt keresni, új üzletet indítani? Elég csak meghívni Őket egy zártkörű kötetlen tájékoztatóra..Ezt meg tudod tenni? (Segítünk..) Ha igen–>célok, névlista.. Ha nem–>maradjunk kapcsolatban. Viszlát! 🙂

 

Már dolgozom XY rendszerben—> Remek! Az (az egyik) legjobb cég a szakmában, nagyon profi, ismerem (fogyasztom a termékeit, ismerem A-t..) Én is kacérkodtam vele – de éppen valaki akkor mutatott egy másik módszert, amellyel ma könnyebben és gyorsabban lehet haladni. Érdekel? Mi pénzzel dolgozunk – összehasonlítunk (romba dől). Tudom, hogy téged ez nem érdekel, fontos a lojalitás – de a ….beszállsz? Ugye nem vagy a pénz ellensége? Ha nem – maradjunk kapcsolatban. Viszlát! 🙂

 

 Meg kell beszélnem otthon—> Értem. Ez azt jelenti, hogy egyeztetnie kell a férjjel / feleséggel? Igen. Úgy érti, hogy Önnek alapvetően tetszik és lát benne lehetőséget? Igen. Ha Ön lenne egy személyben a döntéshozó, hogyan döntene? Nekem tetszik, én belefognék.. Ha nem sikerülne meggyőznie a férjét / feleségét, össze tudna hozni egy találkozót vele, ahol meg tudjuk beszélni közösen? Igen… Mikorra? – Időpont egyeztetés.

 

Még meg kell gondolnom—> Értem. Úgy érti, nem gondolkodna, ha egyáltalán nem érdekelné ugye? Így van… Akkor ezt most nem azért mondja, hogy lerázzon ugye? Nem, csak nincs időm / nem vagyok olyan / ez pilótajáték stb… (lám-lám: előjött a kifogás!) Szabályos, türelmes kifogás-kezelés..——–> Ha nem jön elő a kifogás: Bocsánat, csak hogy tisztán lássak, mit is kell átgondolnia? Hogy ez pilótajáték-e? Nem… Hogy nem működik a ….piac? Nem… Talán az, hogy…sorold, amíg nem válaszol. Nem, hanem csak az, hogy… (lám-lám: előjött a kifogás!) Szabályos, türelmes kifogás-kezelés..

 

A legrosszabb!: üveges tekintet, méla arc, karbafont kéz, pókerarc–> Hogyan húzd ki belőle a reakciót? Mi a kifogása? Mi a ..-t gondol? “Miért döntött úgy, hogy ez az üzlet nem érdekli?” “Miért döntött úgy, hogy ez nem az Ön üzlete?”

 

 Ha a kifogás ostoba?!: Kérdezz vissza! Vezesd Őt, késztesd gondolkodásra és segíts, hogy Ő maga döbbenjen rá, hogy tévedett.

 

 Ha a kifogás NAGYON ostoba és kececkedő?!: Vágj vissza egy még nagyobb ostobasággal! – Döbbentsd rá mekkora hülyeséget mondott..! Saját fegyverével harcolj ellene és észreveszi magát!

 

ÖSSZEFOGLALÁS: A kifogáskezelés = JÁTÉK –>Élvezd! Legyél profi és magabiztos! Tudd a válaszokat, tanuld meg kezelni a helyzeteket (dolgozz sokat eredményes szponzorral!) Legyen rend a fejedben! 90% meggyőződés= 10% kétely Ha végképp nem sikerül – legyints és keresd a következőt!